onsdag 22 oktober 2008

Kvällsfika och annat


Idag tänkter jag dela med mej av en enkel favorit. Ni vet att jag gillar att skriva om gemenskap, att vara tillsammans och vikten av måltider. Här kommer ett tips på hur du kan skapa en mysig kvällsfika att bjuda dina vänner på, enklare än du tror. Bre rikligt med smör på fyrkantiga fransbröds skivor. Klyv några äpplen och rensa ut kärnor och annat hårdtuggat. Lägg tre till fyra äppel-klyftor på varje macka. Sockra rikligt över anrättningen och pudra på med kanel. Gräddas i ugnen på 225 grader tills kanterna på brödet är knapriga. Jag är en kaffetok men dessa mackor avnjutes med fördel tillsammans med en stor kopp the.

Förresten: längden på en minut beror helt och hållet på vilken sida om toa dörren du befinner dig på.

8 kommentarer:

ellinor sa...

Äppelmackor Åh, ljuva höstruskkvällar! Har man klyftor i frysen är detta ett bra tillfälle att använda dem på!

Anonym sa...

Där sa du det..jag rastlöst undrat över senaste timmen.Va ska jag äta tillkvällsmat?Jag ä suuulten!Tackar!

Anonym sa...

En man sa ojojoj nä tacka vet jag HIMMABAGADE SEMLOR de ni !!!

Anonym sa...

O en annan sa "jaha" jag ved en som la de gamla bröet i van så di kunne baga om till nytt brö
Jag undrar vem denne är ?? Ved ni

Anonym sa...

Tror nog att dom är uppätna nu men fy vad sugen jag blev, mmmmmm de är ju så gott.

Anonym sa...

Jag har hört att han blev äldre igår och att hans mor blir det idag man får gratta

Anonym sa...

Ja jag tror att jag kör dit o grattar,skall ni me

Anonym sa...

Jag uppmanar dej till att skriva på uppropet ang mejlet ni fått i dag söndagen den 2 nov.Att barnen behöver mamma och pappa ,jag trodde detta var så eller ?