tisdag 11 november 2008

Oavsett hur gamla vi är...


Idag läste jag i Charisma Magazin en artikel om 90års firande världsevangelisten Billy Graham. En man som i sin tjänst betytt så mycket för så många. Han fyllde 90 år i fredags och säger att han håller på att skriva en bok som kommer att hjälpa människor till att göra de sista åren i sina liv till de bästa i livet! Hela hans liv andas tjänst - att göra tjänst för andra. Han är ett fantastiskt exempel på att livet inte slutar för att det sk "aktiva" yrkeslivet upphör, utan att man fortfarande vid mycket hög ålder kan fortsätta att betyda något för andra. Han vet att hans liv här på jorden snart är slut och när han kommenterar det säger han "Varje dag är en gåva från Gud..." det vill säga att han är medveten om sin situation, dock väljer han att använda citatet för att göra det hela hans liv har präglats av, nämligen predika för dig och mig genom att tillägga "...oavsett hur gamla vi är" Jag älskar det!

Ha en bra dag!


"Every day is a gift from God, no matter how old we are."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo jag läst och tänkte har jag tänkt eller var det INTE bra att Obama van ??? Hm........ Jaja jag säger som H... de e bössehandlare hela högen.Nä ud i bedestycket.

Anonym sa...

Alla människor har alltid något att ge, oavsett ålder..

Pål Nilsson sa...

Sant Anonym, Bedesycket är en lärorik väg...