måndag 1 september 2008

Inackorderingstillägg


..fick jag när jag flyttade från mitt föräldrahem i Glabhult till Älmhult i augusti 1985. Allt förändrade sig, hur jag såg på saker. Plötsligt var det intressant att besöka IKEA och se vad de hade som kunde göra livet lite gladare. Budskap som alls inte över huvud taget hade intresserat mej tidigare väckte plötsligt mitt intresse, jag hade ett eget hem!

Nya vyer

Just nu var jag ute och hämtade dagens post. Inga adresserade brev idag men plötsligt märker jag hur jag för första gången med intresse bläddrade igenom hemelektronikfirmans klatchiga broshyr, men snabbt förbi mobiltelefoner och bärbara datorer för att hamna på sidan med - ja - Hushållsmaskiner. Det är helt otroligt vad saker kan ändras fort. Sådant som inte alls - eller i alla fall mycket lite - bara för en vecka sedan inte var intressant är plötsligt bådet det och även relevant som nybliven husägare.

Det har hänt så många gånger tidigare i mitt liv - man tar ett steg, ett beslut, en förändring och något annat kommer på köpet. Ett nyväckt intresse, något mer som kan berika - visst är livet spännande!

1 kommentar:

Anonym sa...

åh pål tack för de sista raderna, det behövde jag höra eller läsa =). Vi ses snart hoppas jag.
I´m going home.