lördag 14 februari 2009

Vill bara bjuda på något gott


Ville bara bjuda på lite fikabröd till dig, trogna läsare. Om du nu inte visste det så är detta min absoluta favoritbakelse. Jag gör ofta 8st åt gången, (här på bilden har det redan gått åt en, redan innan servering) sätter dem som blir över i kylen till dagen efter eller till sent på kvällen när frun har gått o lagt sig. Värmer då en stor tallrik med mjölk, sänker ner en semla i taget i den varma mjölken och äter dem sen med stor sked. Mmm...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men du... hur många är rekordet på en och samma gång???

Ann-Sofie

Pål Nilsson sa...

Sju, och det var när jag var ca 13 år gammal hemma hos Gurti, pappas syster och detta efter en härlig söndagsmiddag. De e sant!!! Hade dock inte gått idag. men 3 - 4 går bra. Idag dock bara 2

Anonym sa...

AAAAAA!!!!
Du är ju för ROOOLIG! ÅTTA åt gången..
Ja, visst är de gött! När jag åt årets första var allting HELT perfekt (ja, jag är ganska kräsen vad det gäller semlor) bullarna var nybakta, mandelmassan perefkt med mald mandel och sånt, perfekt konstistens på grädden och solen sken. Du jag skrek rakt ut! Sedan dess har jag inte tillrätt några, för jag ville inte förstöra detta fina minne. Och den där påsen med bullar i frysen, de är ju törra nu.
Men det gör inget!