fredag 13 februari 2009

En härlig dag


I
dag har jag varit i Eslöv och provat den nya vården som Region Skåne erbjuder oss som hör lite sämre. Man har lagt ut de gamla hörcentralernas verksamhet på privata vårdgivare och det var just en sådan jag besökte. Om några veckor ska jag tillbaka dit för att prova ut nya hör-apparater, det ska bli spännande då mycket har hänt de senaste åren vad gäller teknik. Tänk om jag kan få bluetooth apparater, så att jag kan svara i telefon direkt i öronen. Har ju lite problem att använda headset som man stoppar in i öronen, det är ju liksom redan upptaget där...

Innan jag lämnade stan gjorde jag ett besök på Coop. En trevlig affär som erbjuder allt från mat till hylsnyckelsatser. Men vad har jag med mig ut? Rätt gissat, en 2 pack för 25:- plus några nygrillade kycklingklubbor som blev dagens lättlunch.

På vägen hem stannade jag utmed vägen, någonstans mellan Munkarp och Hallaröd och tog bilden jag lägger upp här. Snart åker jag till Kristianstad för att gå på Sweden Country FairYllan.

Må väl!

Pål

Inga kommentarer: