onsdag 9 december 2015

Monarscoot -68, ett infall 12-13/9-15

 Flera gånger har jag sett annonser där man annonserar ut fina gamla mopeder och många gånger har jag tänkt, en sån ska jag köpa. En lördag tidigt i höstas fick jag se en annons på en Monarscoot -68 med 2 växlad Husqvarna motor i Växjö o tänkte, nu eller aldrig!
På tåget upp köpte jag lunch o fika 
när vi stod still på Alvesta station

Jo, den var så fin som jag trodde, det blev affär. Jag fick med en vagn att koppla på som jag o säljaren lämnade hos min systerdotter Ellinor i Växjö för vidare transport söderut av påhälsande familjemedlemmar.

Så, nu ska jag lämna Växjö men efter samtal med frun vände jag här för på motortrafikled får man inte köra moppe - det borde jag ju vetat…

Var tvungen att stanna o beundra fyndet… vilket fint exemplar!!

Ringen på skärmen går att öppna för att hänga sin portfölj i

VÄRNAMO, det står det inte på så många nya däck längre

Efter någon timme hade jag passerat Väckelsång o kommit fram till sonens by, där fick jag av honom låna mer kläder o vantar för det hade blivit kallt. Därefter vidare till hotellet i Urshult där rum väntade.

Entusiast vid incheckningsdisken i Urshult

Hotell-korridor anno 1923 i stort sett orört skick. Jag fick rum nr 2

Rummet med en påse hembakta kakor på sängen. Kaffemaskin att låna fanns i allrummet bredvid mitt.

Här blev det katta-tvätt innan frukosten

Jodå, hon överlevde en natt i Urshult.

Som ensam hotellgäst den natten, kände jag mig priviligerad att mötas av denna buffé

Mitt bord, kaffet fick jag i keramikkannan.

Ut på vägen igen 08:50  i riktning mot N Rörum

På Stat-oiiiil i Lönsboda var det dags för kvällsposten, nya läsglas 2.5, en capuccino och en god kaka. Väl vidare passerade jag Broby kyrka 11:30, regn i Hässleholm men bara ett tag, vid Sösdala genade jag genom skogen för att ca 13:15 köra in på macken i N Rörum bredvid vårt hus.

Åhh vad det går runt kiosken… Iiiiiiiiiiii

Nostalgi-tripp tyckte Bosse

När jag var 3år åkte jag med farfar Fritz på en exakt likadan o höll då mina små händer där Kevin håller sina, jag minns det mkt tydligt. Känslan i tut-knappen o ljudet är också detsamma…

Total lycka när pappa är hemma igen
169km och ca 6 timmars körning.
Kram av en efterlängtad son i Tingsryd.
Ett 20-talshotell med individuell frukostbuffé.
Bitande kyla, storslagna vyer, frihet att sjunga
 hur högt jag ville
En önskan som blev sann. 
Tack Miriam för att du tog hand om familjen <3 font="">
Lev idag…..

Inga kommentarer: